Welcome to thailand

25 oktober 2014 - Chiang Rai, Thailand

En zo zitten we dan in Thailand, de tijd in Laos is voorbijgevlogen! Je ziet direct de verschillen tussen beide landen, in Laos zijn er eigenlijk geen echte steden en alles is minder commercieel, armer en daardoor ook authentieker. Maar Thailand is natuurlijk ook de moeite! Onze laatste dag brengen we door in Chiang Rai, best nog wel een fijne stad.

Heel veel attracties zijn er in de stad zelf niet, behalve natuurlijk de tempels en marktjes. Maar buiten de stad is er de beroemde Wat Rong Khun, de witte tempel, en die is echt schitterend. Stel je een aziatische tempel voor, maar dan zonder al die kleuren, alles is wit en met veel spiegeltjes, heel speciaal en echt de moeite.

Eten hebben we gedaan op de night market, waar er een soort van centrale food court was en daarrond eetstandjes met al wat je maar kan denken. Voor de ervaring hebben we een schoteltje gebakken sprinkhanen/kevers/wormen gedeeld. Ik moet allicht niet specifiëren dat dat bordje niet leeg geraakt is :-) maar er is wel flink geproefd! En dan nog wat pintjes gaan drinken in de Cat Bar, waar we onze eigen karaoke sessie hebben gecreëerd met de i-pad van de eigenaar.

Et voila, gisterenavond de vlucht naar Bangkok en op de luchthaven daar afscheid genomen van de groep (die nu nog op het vliegtuig naar Brussel zitten trouwens). Tijd voor deel 2, relaxen in Bangkok, en daar ben ik deze ochtend mee begonnen door uit te slapen, wat rond te hangen, manicure en pedicure te nemen en straks wat in het zwembad van het hotel te gaan plonsen.

Ter besluit van Laos: het was echt een superreis, alles is eigenlijk zeer vlot verlopen en de groep was heel fijn, merci allemaal daarvoor!

1. Karine:
    25 oktober 2014
    Karolien meisken wat een verhalen! Ik probeer mij dat hier allemaal te visualiseren... volgende keer filmpkes he dat worden toppers! Geniet van de manicuurkes gij luxe (jungle) madam! Heel blij dat alles goed gaat! tot Blogs!
  2. Els De Vriendt:
    25 oktober 2014
    Wauw Karolien, wat een verhalen alweer. De eerste 3 weken zijn duidelijk voorbij gevlogen. Laos lijkt inderdaad wel een aanrader. Je zal vast weer prachtige dingen gezien hebben.

Laat je inderdaad maar een paar dagen verwennen. Ik kijk uit naar je meditatie-ervaring!

Groetjes!
  3. Ellen lefever:
    25 oktober 2014
    Amai dat gaat snel! Klinkt allemaal fantastisch , behalve dan de spin, ik denk dat ik meteen naar beneden gezipt was:-) have fun !
  4. Isabel:
    Hey Karolien,

Leuk dat de reis zo goed is meegevallen! En nu genieten van het lange deel 2...!!
    Geniet nog maar even van de luxe én het zwembad!

Groetjes,
    Isabel.