Kers op de taart

12 januari 2015 - Siem Reap, Cambodja

We hebben al heel wat schitterende dingen gezien en gedaan, en als laatste uitschieter hebben we nog een unesco werelderfgoedsite gehouden , het grootste tempelcomplex ter wereld, de tempels van Angkor.  Deze liggen op enkele kilometers van Siem Reap, een zeer gezellig stadje met heel veel restaurantjes en een gigantische night market.

Om niet direct een tempeloverload te hebben spreiden we onze bezoeken en wisselen we af qua vervoer, afwisselend per tuktuk en per fiets. Het is hier echt wel heet, dus tempels bezoeken gebeurt best voor de middag. In de namiddag maken we tijd voor een massageke, boekje lezen en smoothietje drinken, of plonske in 't zwembad van het chique hotel om de hoek :-) .

Op die manier hebben we best wel een pak tempels bezocht, met heel wat schoons (zoals de gezichten op Bayon, de imposante zuiderpoort van Angkor Thom en Ta Prohm die decor vormde voor Lara Croft) en natuurlijk als 'kers op de taart' Angkor Wat (daar zijn we héél vroeg voor opgestaan, sunrise is het beste tijdstip voor een mooie foto).

En zo zijn we alweer aan onze laatste dag in Cambodja aangekomen, morgen de bus op naar Bangkok, onze laatste halte van deze prachtige lange reis. Enkele impressies van Cambodja: ongelofelijke gruwelijkheden van de rode khmer, maar desondanks een zeer optimistisch en vriendelijk volk, culinair dik in orde, een paradijs voor souvenirjagers (onderhandelen is wel een kunst die je hier onder de knie moet hebben), imposant  vuurwerk voor nieuwjaar maar kussen om middernacht wordt niet gedaan,  veel vervelende muggen en massa's mooie tempels. En een algemene opmerking voor Azië: enorm veel gemengde koppels, vooral dan de iets oudere man met een schone lokale madam... 'exotische liefde' heet dat dan.

1. Debby Van Nistelrooy:
    13 januari 2015
    Helaba,
    Wauw wat een imposante tempels zijn me dat seg! Echt indrukwekkend, wat moet het zijn om daar in rond te dwalen!
    En Nele amai, uw schouderkes beginnen precies toch op die van ne neger te trekken zenne ;)!
    Die namiddagjes zou ik anders ook wel zien zitten :), lijkt me mooie afwisseling, hebben jullie slim bekeken ladies!
    Hoop dat de busreis vlot passeert, kunnen jullie nog paar daagjes shoppen in Bangkok :), daar zijn het altijd solden in verhouding met hier waarschijnlijk!
    Geniet er nog van en weet dat ik AFTEL :)

Dikke zoenen Debby en co
  2. Isabel:
    15 januari 2015
    Hey Karolien en Nele,

De laatste foto's zijn indrukwekkend!! Geniet nog maar even met volle teugen!! Kijk er naar uit om de verhalen 'live' te aanhoren...

Vele groetjes, Isabel.