Ho ho ho!

26 december 2014 - Phnom Penh, Cambodja

Zalig kerstfeest iedereen! Wij zaten tot deze ochtend in Phnom Penh, dus hebben daar gevierd, vertel ik straks alles over. Eerst even melden dat we voor oudjaar vooruitziend wilden zijn en dus een chique resort op 't oog hadden voor weinig geld ... kregen we toch wel bericht dat dat nog niet af was zeker?! Dus vlug iets anders gezocht, maar de chique koopjes waren weg natuurlijk. Efkes gevloekt en dan beslist dat we ons in Phnom Penh dan maar iets deftigs kado doen, voor onze kerst, en dat was ook super: heel mooi ingericht hotelleke met ruime kamers én een zwembad :-).

Onze eerste dag hebben we de fietsen van 't hotel genomen en een hele toer in de stad gemaakt (iets meer sightseeing gedaan dan gepland, maar het is nu eenmaal niet evident om direct de juiste weg te vinden in zo'n grote stad :-)) . 23 dec was toevallig de dag waarop de vietnamese president op bezoek was om bloemen te leggen bij een monument voor gesneuvelde vietnamese soldaten. En wie stond er op de eerste rij, tussen massa's schoolkinderen met foto's en bloemen? Inderdaad, wij :-) .

Verder nog een heel leuke activiteit, namelijk kerstshoppen op de centrale markt. Efkes het concept uitleggen: met een budget van 8 eur elk apart de markt op om kadootjes te kopen voor de ander. Die hebben we dan onder onze geïmproviseerde kerstboom gelegd en opengedaan met kerstmis, zoals het hoort!

Voor kerstavond hadden we gereserveerd in een chique expat club, met een speciale kerstmenu en een live orkestje dat kerstliedjes speelde en alles. En dat in onze nieuwe kleedjes uit Hoi An. Punten voor sfeer en gezelligheid én voor het eten : een welverdiende 10.

Op kerstdag zelf hebben we een rustdag genomen (na onze week aan de kust moeten we toch terug langs Phnom Penh en we hebben alle bezoeken tot dan gehouden). Uitgebreid ontbijten, genieten van het zwembad, een superwellnessbehandeling (was toch al eventjes geleden) en hapjes en kaas (geen vache-qui-rit maar échte!) uit een chique supermarkt voor expats, zaaaaalig :-)

Deze ochtend de bus naar het zuiden genomen, naar Kep. Een kein dorpje waar eigenlijk niks te zien is, maar dat wel bekend is om zijn krabbenmarkt. En dat zijn we daarnet dan ook gaan doen: een superlekkere seafood-schotel gaan eten en daarna nog een nachtelijk plonske in ons zwembad gedaan, zoals eerder gezegd: het leven is hier goed :-) :-)

1. Debby Van Nistelrooy:
    28 december 2014
    Helaba,
    Amai ja, het leven is daar echt wel goed!
    Ik wil toch eerst wel effe zeggen dat jullie er echt prachtig uitzien met jullie kerstaccessoires :)!
    Fijn dat jullie aan de andere kant van de wereld ook kunnen kerstshoppen en dan maar 8 euro erdoor draaien!
    Jammer dat jullie resort niet doorgaat maar kerstdiner zag er prima uit en die wellness en exclusieve inkoopjes zijn ook niet mis he ;)!
    Blijven genieten en alvast heel prettig oudjaar en een nog beter nieuwjaar!
    Dikke kussen debby en co
  2. De vroegere buurvrouw Josette:
    29 december 2014
    Hallo Karolien,
    Super leuk om telkens weer jouw ervaringen te kunnen lezen en van jouw foto's te kunnen genieten. Graag wil ik je via deze weg voor morgen een schitterende verjaardag wensen en uiteraard ook een sprankelend, gezond en boeiend 2015! Groetjes en tot binnenkort,
    Josette
  3. Karine:
    29 december 2014
    He Dames! Supergoe om te zien dat het daar zo geweldig verloopt en dat jullie in grote stijl Kerst vieren.
    En al meteen op de eerste rij bij feestjes dat had ik nu echt niet verwacht.. goe feesten nog en tot in 15! xxx
  4. Ellen lefever:
    30 december 2014
    Hello ladies, jullie zien er stralend en ontspannen uit! Een prachtig oudejaarsavond gewenst daar, geniet nog met volle teugen, en alvast een prachtig 2015! Karo, ik kijk er zo naar uit je terug te zien, maar waarschijnlijk ben jij daar nog niet mee bezig:-) enjoy!