Timing is alles

11 december 2014 - Hoi An, Vietnam

Momenteel zitten we in Nha Trang, het blankenberge van Vietnam, maar daar kom ik straks wel op terug. Eerst het verslag van Hoi An. We hebben daar best wel wat gedaan, maar alles vooral op t gemakske, we zijn tenslotte in verlof :-). Het weer zat ook niet echt mee, frisjes (naar vietnamese normen dan toch) en regelmatig een ferme bui. Maar al bij al zat onze timing behoorlijk goed waardoor we niet al te dikwijls in de regen hebben moeten lopen.

De oude stad van Hoi An is prachtig, met mooie tempels, chinese paviljoenen, bruggetjes en oude houten huizen. We nemen dan ook onze tijd voor een uitgebreide stadswandeling. Nog een belangrijke activiteit: de kleren die we lieten maken gaan passen. Straf hoe dat zo snel klaar kan zijn, en we zijn er wreed content mee!

Van in het stadscentrum kan je de lokale ferry nemen naar een eilandje, en daar gaan we wandelen tussen de rijstvelden en de waterbuffels. Zoveel toeristen komen niet tot daar, dus we hebben wel wat bekijks als we door een dorpje wandelen. En tenslotte hebben we de unesco werelderfgoed site van My Son bezocht. Is in dezelfde stijl als Angkor Wat, dus voor ons nog maar een opwarmertje :-)  maar wel de moeite. Alleen jammer dat het heel de tijd regende...

Met de nachtbus - remember de vorige busbeschrijving: het was dezelfde - een stuk naar het zuiden, naar Nha Trang aan de kust. We komen daar aan rond 8u 's morgens, en... de zon schijnt!! Hebben we al een hele tijd niet meer gezien, dus alles afzetten in 't hotel, bikini aan en naar t strand. Zwemmen in zee zit er niet in gezien de golven nogal indrukwekkend zijn. Maar we amuseren ons met boekje lezen, massage nemen en mensen kijken. Iets wat we niet wisten maar waar je hier niet naast kan kijken: het zit hier vol russen! En dan bedoel ik echt 'vol'... het is zelfs zo erg dat alle restaurants drietalige menu kaarten hebben, vietnamees-engels-russisch.En dat de vietnamezen ons hier ook in' t russisch aanspreken, het is zelfs niet evident om iets in 't engels uitgelegd te krijgen...

Vandaag was het weer bewolkt, dus gingen we voor plan B: naar de modder- en mineraalbaden van Thap Ba. Eerst moesten we in een modderbad, dan in een behoorlijk heet mineraalbad en dan hadden we nog vrije toegang tot warme mineraalzwembaden en namaakwaterval enzo. Zeer ontspannend, alleen zat het ook hier stikvok russen, die ons als één van hen zagen, want we werden regelmatig aangesproken op enthousiaste russische wijze :-). Ook nog even meegeven dat russen van poseren houden... maar dan echt poseren alsof ze in P magazine gaan staan, ongelofelijk, we kunnen er blijven naar kijken.

We wilden toch nog wat van het strand en de wilde zee genieten, dus daarnet in de supermarkt een picknick gaan kopen (er was salami! en schelletjes kaas!) en verse broodjes (ze zeggen hier zelf dat het het beste brood ter wereld is). Lekker én zeer gezellig.

1. Els De Vriendt:
    11 december 2014
    Mooie kleedjes! Staat jullie goed!
    Op tijd en stond een beetje regen mag e ;) Kwestie van af te koelen. Ziet er daar allemaal prachtig uit. Genieten is de boodschap! Ik kijk al uit naar het volgende verhaal..
  2. Ingrid:
    12 december 2014
    Het lijkt me dat jullie ook P-magazine ambities koesteren. Leuke kleedjes!
  3. Debby Van Nistelrooy:
    15 december 2014
    Hey daar,

Al een geluk dat het eens regent, kunnen jullie beetje shoppen :)! Staat jullie beeldig! En er zijn broodjes en kaas, dan is Nele alvast gelukkig! Wou zo mee in de modder duiken;) Die russen generen zich echt voor niks precies he, gewoon wa staan poseren en plein public, ik ben nu ook ni verlegen maar toch!!! erover is erover maar levert wel grappige verhalen en fotos op natuurlijk :)
    Ben al benieuwd naar vervolg, bikertocht!

Enjoy dikke kussen van ons!