Hoor wie klopt daar kinderen?

6 december 2014 - tp. Huế, Vietnam

't Zijn wij vanuit Hoi An, een supergezellig stadje. Maar voor we daar aankwamen stond er nog vanalles op ons programma! 2 dec een bezoek aan de perfume pagoda bijvoorbeeld. In t hoogseizoen komen daar zo'n paar honderd bezoekers per dag, wij liepen daar met een man of 30 rond. Daar kan het slechte weer ook wel voor iets tussen gezeten hebben: het was geen 20 graden en miezerige regen... gelukkig was het wel de moeite: een boottocht met roeiertje op de rivier in een schitterend decor, mooie pagode, tempel in een indrukwekkende grot... enige minpunt was de uberonsympathieke duitser in ons groepje, die hebben we dan gewoon genegeerd :-)

Om 22u de nachttrein op naar Hue, 12u rijden... tegen de ochtend al wel wat overstromingen gezien, dus wisten we dat het ook daar geen al te best weer zou zijn. Maar we hebben alles kunnen doen wat we wilden doen, zonder al te veel regen, dus ons hoor je niet klagen :-) . Eerst hebben we de keizerlijke stad bezocht, een soort kleinere versie van de verboden stad in peking, maar groot genoeg voor ons want we slaagden erin gedesoriënteerd te raken... en verder zijn we nog een mooie pagode en een stuk of wat impressionante keizerlijke tombes gaan bewonderen.

Gisteren dan de bus op naar Hoi An. Speciale ervaring. We reden gewoon overdag maar zaten op een nachtbus, 3 rijen stoelbedden naast mekaar, 2 boven mekaar. Al behoorlijk knusjes. En daartussen in de gang werden dan nog een hoop plaatselijke zwartrijders gepropt... bij de bagage kon nog wel wat verse vis en voila, weg waren we... gelukkig duurde de rit maar 4 uur :-)

In Hoi An hadden we afgesproken met Tara, medereisbegeleidster die momenteel in Vietnam werkt. Gisterenavond gezellig iets gaan eten en drinken. Het was volle maan en dan gebeurt er hier vanalles met kaarsjes en lampjes, om het allemaal nóg sfeervoller te maken, onze timing zat weer goed!

Vandaag een superrelaxdag die uiteindelijk toch weer behoorlijk vol zat, hoe doen we dat toch altijd?! Uitgebreid ontbeten (was eigenlijk bijna een brunch), wat door het stadje geslenterd (blijkt ook overdag zeer gezellig en mooi te zijn), om 12u afgesproken met Tara voor onze activiteit van de dag: naar de kleermaker! Hier in Hoi An zijn meer kleermakers dan restaurants en het kost ook echt geen geld, dus we gaan ervoor. Nele heeft een kleedje, broek en vestje besteld, ik een kleedje, broek en chique topje. Morgen mogen we een eerste 'fitting' gaan doen, we zijn benieuwd!

Dan heeft de kleermakeres (die een vriendin is van Tara) ons mee uit eten genomen om te proeven van de plaatselijke specialiteiten: 'white rose', en 'fried won ton'. Superlekker!! En tegen dan was de dag alweer bijna om, tijd om afscheid te nemen van Tara, die morgenvroeg naar Saigon vliegt. Wij blijven nog wel even in Hoi An, het bevalt ons hier wel :-)

1. Ilse Verpoten:
    7 december 2014
    Wat een heerlijk verhaal weer!!
  2. Debby Van Nistelrooy:
    8 december 2014
    Hey girlies,
    Seg da springen op de foto begint echt al goe te gaan he :)
    Weer een leuk verhaal om te lezen waar jullie nu weer zitten en mee bezig zijn. Bus zag er inderdaad knusjes uit. Hoop dat het zonnetje snel weder mag keren maar geen domper op de feestvreugde he! Genieten dubbel en dik! Zijn daar al een paar kilokes verdwenen sjoe :) ?

Dikke zoen Debby, Carla en kindjes :)
  3. Frans Van Geel:
    10 december 2014
    Bedankt, Karolien, voor uw prachtige verhalen ! Bedankt ook voor uw levensblije vertelkunst ! 't Is een plezier om elk verslag te lezen en ge geeft het gevoel dat ge als lezer meeleeft en meereist. En ook een pluim voor de foto's en de tekst daarbij !
    Karolien en Nele, geniet van alles, carpe diem !

Frans Van Geel
  4. Ellen lefever:
    12 december 2014
    Beetje kl#!dag vandaag maar zie: een paar verslagjes lezen en k ben weer vrolijk se;-) t is alsof dat ik er bij ben (maar dan 1000 keer minder leuk hier in mijn huizeke in t regenachtige en koude puurs ;-)