Tijd voor deel 3

8 november 2014 - Bangkok, Thailand

En toen waren we met 2 :-) . Nele op 5 nov s ochtends in de vroegte gaan ophalen op de luchthaven, altijd een beetje raar om op een paar 1000 km van huis met mensen af te spreken, maar vooral ook zeer fijn. Die eerste dag wat op 't gemakske rondgewandeld, eerste indrukken opdoen, manicure genomen, zwembad uitgetest, cocktailtje gedronken, en... actie van de dag: het nemen van een 'fishing spa' (met je voeten in een aquarium vol visjes die je dood vel er komen afknabbelen - blijkbaar win ik met dood vel want bij nele zaten bijna geen visjes). Bizar maar niet helemaal onaangenaam.

Tijd voor het echte werk en we beginnen met een bezoek aan het grand palace, de bezienswaardigheid van bangkok. Veel goud en toeters en bellen, doet bij momenten een beetje aan de efteling denken... vandaar de overzetboot naar Wat Arun, een zeer mooie tempel waar je op kan klimmen, met mooi zicht op de rivier en omgeving. Ondertussen was heel bangkok zich aan het voorbereiden op het Loy Krathong festival, wij dus ook. Het concept is dat je een soort bloemstukje met kaarsen en wierook maakt\koopt (wij kopen natuurlijk), die aansteekt en dat dan te water laat, en een wens doet. Done :-) Er was ook randanimatie, met als topper een bandje dat westerse muziek speelde, tot zelfs 'dancing queen' van abba, hilarisch!

Voor gisteren hadden we ons ingeschreven in toer nr 5 van Co Van Kessel fietstoers, een aanrader! De toer duurde 9u en daarin zat een stukje met de trein, veel fietsen, vooral op smalle paden boven het water (de khlongs), een stuk met de longtailboat en de skytrain, en genoeg stops met snacks (bvb Lays chips met zeewiersmaak,niet slecht). Ons groepje bestond naast ons nog uit een zeer sympathiek texaans koppel (genaamd <shakespeare>, echt waar!) en een zeer antipathiek hollands koppel (heb zelfs de moeite niet gedaan hun namen te vragen). Chapeau voor onze gidsen, Miss Water en Mr York hebben dat super gedaan. En zelfs de gigantische stortbui kon de pret niet bederven, integendeel, het voegde nog een extra dimensie toe :-)

Vandaag hadden we ons ingeschreven voor een bezoek aan de train market en de floating market. Het eerste is echt een fenomeen: een lokale markt op de treinsporen, en elke keer als de trein passeert moet iedereen alles wat opkramen om dan 2 minuten later weer te installeren. Weet wel niet hoeveel keer per dag er een trein passeert... Het tweede was echt té toeristisch, met al meer souvenirkraampjes dan dat het een markt is, maar bon, dat hebben we dan toch ook weer gezien.

Alvast even melden dat Nele al helemaal geïntegreerd is, aan niks valt te merken dat dit haar eerste azië-ervaring is: soep als ontbijt, noodles en rijst uit de straatkraampjes en tussen de autos door laverend de straat oversteken, het lukt allemaal al vlotjes, dus t is een echte! Straks (het is nu 18u45) staat nog op 't programma: cocktail drinken, padthai eten en massage nemen. En onderzoek heeft uitgewezen dat de beste kraampjes daarvoor in een straal van 50 m rond ons hotel liggen, t leven kan zwaar zijn :-).

1. Mats:
    10 november 2014
    Hoi Meter Karolien,
    Vandaag superleuke verrassing ontvangen op mijn vrije dag... een pakje van Thailand!!! Cadeautjes hebben al een plaatsje gekregen, mercie en geniet er daar maar van!
    Groetjes Mats en co