Relaxen in Bangkok (2)

4 november 2014 - Bangkok, Thailand

Alweer 5 dagen geleden dat ik iets online gezet heb... een mens zou denken dat de tijd traag gaat als je niet alles volgepland hebt, maar ik vind dat de tjd hier vliegt! 't Is nu ook weer niet dat ik hier de hele tijd zit te niksen natuurlijk, ik heb op t gemakske bangkok bezocht en dat afgewisseld met lekker gaan eten en een boekske lezen aan 't zwembad, ideaal :-)

Dat 'bangkok bezoeken' heb ik vooal per boot gedaan. Er vaart hier wel wat op de chayo praya rivier, de ene boot na de andere eigenlijk, met verschillende kleuren vlagskes, stoppen 30 sec aan de steiger, mensen springen af en op en hij is al terug weg. En uitleg staat er alleen over de 'tourist boat' die, je kan het al raden, het duurst is. Ma bon, ik had tijd en na wat observatie had ik het dan toch door :-) . Ideaal transport om overal te geraken!

Zo ben ik de buurt van 't koninlijk paleis gaan verkennen - daarrond is er de 'amuletten-markt', waar verzamelaars van boeddha beeldjes en stenen en vanalles en nog wat op zoek zijn naar de slag van hun leven. Opvallend dat een heel pak van die verzamelaars monikken zijn. Uiteraard is dat daar de toeristische buurt, alle buitenlanders komen dit bezoeken (ter info: het stikt hier van de hollanders en duitsers!).

Chinatown ben ik zondag doorgewandeld - alleen had ik niet door dat het zondag was, anders had ik het anders gedaan, op zondag is er namelijk nogal veel dicht. En gisteren heb ik de boot in de niet-toeristische richting genomen, tussen alle thai die naar hun werk gingen. Daar was er een plaatselijke markt - zo heb ik er al wel wat gedaan ondertussen, maar dat blijft toch spectaculair vind ik... deze keer waren er levende padden, schildpadden, alle soorten vis en inktvis, ingewanden van varkens en koeien en alle onderdelen van de kip, mooi in emmertjes gesorteerd (en de pootjes worden eerst proper ontdaan van de nagels). En er waren ook loom-bandjes :-) .

Gisteren toch ook een stressmomentje beleefd toen ik mij plots realiseersde dat ik langer dan 30 dagen in thailand zal zijn en dus met het standaardvisum niet toekom... deze ochtend vroeg dan maar naar immigration, waar ze dat op een uurke geregeld hebben: ik mag nu tot 5 dec blijven, oef!

Net verhuisd van een single naar een twin room want morgen in de vroegte komt Nele aan en begint voor mij deel 3 van de reis. Ik ben heel blij dat ik deze periode in mijn eentje gehad heb (hier zijn trouwens ongelofelijk veel mensen alleen en voor langere tijd op toer) , maar ben toch ook wel blij dat we vanaf morgen met twee zullen zijn.

1. Veerle:
    5 november 2014
    Hey Nele ! goed aangekomen ? Laat het genieten nu maar beginnen i Ik wens jullie alletwee fantastische weken samen ! liefs, Veerle
  2. Annick Pollefoort:
    5 november 2014
    Hoi Karolien en Nele,
    Ben eindelijk op jullie blog en dat ziet er schitterend uit! Geniet volop van t goeie leven!
    Nele, k hoop dat je een heel vlotte reis hebt gehad.
    Enne, nu k enkele dagen fulltime tv kijker geworden ben, er is een vtm app waardoor je overal en altijd vtm programma s kan bekijken.
    Veel lieve groetjes
  3. Pascal:
    6 november 2014
    Hi Karolien, ik droom al weg als ik jouw verslagen lees (behalve van levende padden en zo). Het lijkt me opnieuw een onvergetelijk avontuur te worden!

Heel veel groetjes en amuseer jullie met volle teugen! Ik kijk al uit naar het volgende verslag.

Pascal
  4. Ellen lefever:
    7 november 2014
    Deel 3 al, dat gaat snel! Post maar veel , t is altijd genieten !