Land van de smile

12 november 2014 - Kanchanaburi, Thailand

Land van de smile, de officiële slogan van Thailand. En dat is niet gelogen, ze zijn hier echt (bijna overal) supervriendelijk en lachen zowat de hele tijd!

Ik wil eigenlijk starten met een klene dienstmededeling: het is super als er reacties op de blog komen, maar zouden jullie je familienaam ofzo erbij willen zetten, want we zijn niet altijd zeker wie er iets schrijft :-)

9 november hebben we 's ochtends het busje genomen vanuit bangkok naar kanchanaburi, ergens in the middle of nowhere maar wereldberoemd wegens zijn brug, namelijk the bridge over the river kwai. We zijn er daar direct ingevlogen, hebben een fietske gehuurd en zo 't dorp gaan verkennen. Aan de oorlogskerkhoven gekomen efkes verrast door een tropische stortbui... maar die tijd dan weer nuttig besteed door er een lunchstop van te maken (in een nogal groezelig restaurantje, maar bon, de rijst met ei was ok). Uiteraard ook eens over de brug gewandeld en tot op de night market gegaan. By the way, we logeerden hier in een bungalowtje op het water en we bleken een onderbuur te hebben: een varaan van bijna 2 m lang...

In de buurt van kanchanaburi (op anderhalf uur rijden in een 'lokaal' overvol busje) ligt de waterval van Erawan, en die wilden we niet missen, dus wij stonden al om 8u klaar met de bikini. En het was echt de moeite, de waterval bestond uit 7 niveau's, wat best een stevige wandeling betekende (zweten!). Leuk detail: aan niveau 1 werden we verwelkomd door een paar aapjes :-) . Boven aangekomen waren we helemaal klaar voor wat afkoeling, dus plons het water in - rustig zwemmen zat er niet in met al de vissen die kwamen knabbelen... maar het was echt geweldig!!

's Avonds dan de nachtbus op richting chiang mai, in het noorden, waar we nu zitten. Gisterenochtend vroeg aangekomen, toch een beetje groggy want niet geweldig geslapen, maar ineens behoorlijk  actief geweest en heel het oude stadscentrum te voet doorkruist. Heel gezellig, met massa's tempels, de ene al mooier dan de andere, ook massa's gezellige cafe's en restaurants en... massagesalons, waarvan we er ineens eentje grondig uitgetest hebben (en goed bevonden!).

Straks de bus op richting Sukothai, waar een oude tempelsite ligt die ook wel klein angkor wat genoemd wordt, we zijn benieuwd.

1. Veerle Sarens:
    12 november 2014
    Als ik dat zo lees Karolien , ben jij tegen het einde van je reis compleet plat gemasseerd :-)
    Ge kunt het maar gehad hebben he!