Oh my G... Buddha!

14 november 2014 - Sukhothai, Thailand

Hier zijn we al terug, niet dat we al zoooveel gedaan hebben ondertussen maar morgen vertrekken we op onze driedaagse trekking en zal er dus efkes geen internet zijn.

Sukothai was absoluut de moeite, veel mooie tempels en buddha's die verspreid in een groot en heel goed onderhouden park liggen. Zo groot dat het te voet niet te doen is, dus hebben we (alweer) een fietsje gehuurd, altijd plezant :-) . We waren er heel vroeg, wat als gigantische voordelen heeft dat het nog niet zo heet is en dat er nog niet teveel volk is. We hebben ons dan ook volledig laten gaan in het fotoshooten :-) .

Vandaar dan weer terug naar Chiang Mai, waar we ondertussen al een beetje thuis zijn. Vandaag wilden we een brommerke huren om naar Wat Doi Suket te rijden, 16 km buiten 't stad , op een heuvel met veel haarspeldbochten. Na een testritje had de meneer wel door dat we geen geroutineerde motards waren en dus hebben we maar geopteerd voor de bus, safety first :-).

En dan nog een paar wist-je-datjes. Wist je dat...  Nele niet kan afdingen... ik niet kan springen op de foto... er veel liedjes met 'regen/rain/pluie bestaan...we nog (bijna) niet geshopt hebben... de stekkers hier niet altijd goed marcheren (wat vervelend is als je net een spannend boek op de tablet aan het lezen bent)...we nog maar 2x 'niet-thai-food' gegeten hebben... de thaise baht evenveel waard is als onze oude belgische franken... we nu ongeveer worden opgegeten door de muggen... banana mango en banana pinapple onze favorieten zijn...

Wist je dat... we heel blij zijn dat we nu ons tijdskrediet genomen hebben...

1. Joke lauwaert:
    14 november 2014
    Met de fiets, met de brommer... Geen fietstaxis die met jullie rondrijden zoals in Barca? Dat zou toch mn eerste keuze blijven! Fijn om te kunnen volgen ;-)
  2. Els De Vriendt:
    15 november 2014
    Karolien, je kan springen op foto's.. Ik heb het bewijs op mijn kodakske staan! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Is de mango daar net zo lekker als in Cuba? I doubt it ;)
    Geniet er van! Ik kijk al vol verwachting uit naar jullie volgende verhaal!
  3. Ilse Verpoten:
    16 november 2014
    Vergeten jullie de 'no sugar' niet bij de bestelling van je smoothie he!
    En Nele afdingen is daar een sport, niets om je voor te generen. Weet dat er aan u 10 keer meer wordt gevra
  4. Ilse Verpoten:
    16 november 2014
    agd dan een Thai die hetzelfde vlak voor of na u koopt. Tip: slik je geweldig enthousiasme diep in als ge iets mooi ziet, ze beginnen vanzelf af te dingen als je wat in de buurt blijft. Oefening baart kunst :)
  5. Kaat:
    16 november 2014
    Tijd gemaakt om al je verhalen na elkaar te lezen... Fijn wegdromen op een herfstige zondagnamiddag! Veel plezier nog.
  6. Ellen lefever:
    21 november 2014
    Hey karo, potverdikkeme dat klinkt allemaal supertof! Ware het niet det ik twee kleintjes had, ik kwam af! Gelukkig kan ik beetje meereizen, de plaatsen die je noemt heb ik ook bezocht dus ik kan me er veel bij voorstellen. Post maar gauw je volgende reisverhalen!