Pai pai!

17 november 2014 - Chiang Mai, Thailand

Oftewel 'lets go', een uitspraak die we behoorlijk vaak hoorden van onze zeer goede en sympathieke thaise gids tijdens onze 3 daagse. Een heel fijne 3 daagse trouwens, heel afwisselend en met een gevarieerde maar heel toffe groep, bestaande uit een hollands koppel, een hollands-argentijns koppel dat in spanje woont, een argentijns-italiaans koppel dat in italie woont, een noors koppel en een spaanssprekende nogal speciale marokkaan. Ik heb mijn spaans dus behoorlijk kunnen oefenen :-)

De eerste dag moesten we nog een heel stukje rijden en zijn we eigenlijk pas na de lunch (rijst in bananenbladen) beginnen wandelen - direct al ferm naar omhoog, puffen en zweten geblazen. Om te bekomen van de inspanning voorzag de gids een junglehapje: gegrilde larven... ja we hebben ervan geproefd! Gelukkig waren er ook nog verse passievruchten :-) . En zeer lekker avondeten, meer dan genoeg. Logeren deden we in een minidorpje, met zijn allen in 1 woning, op keiharde matrassen, maar daar kunnen wij tegen :-) . Veel is daar s avonds natuurlijk niet te beleven, en spelletjes spelen met een bende waarvan iedereen een andere taal spreekt is niet evident, maar we hebben het geprobeerd met stronten en weerwolven en dat ging eigenlijk nog wel.

Dag twee was een hele dag wandelen, niet te veel omhoog en vooral heel mooi, door rijstvelden en jungle, langs de rivier en watervallen. Onze lunchstop was inclusief zwemmeke in de waterval, super verfrissend! En ook aan onze overnachtingsplaats was er een natuurlijke centerparksinfrastructuur aanwezig. Om 19u hadden we al het gevoel dat het middernacht was, maar dankzij de randanimatie van een local met teveel 'happy water' op (lokale sterke drank) hebben we het toch tot 21u kunnen rekken :-)

De laatste dag moest er niet zoveel meer gewandeld worden. Eerst werden we opgepikt door een jeep (die niet voorzien was voor 12 passagiers maar met een beetje goede wil lukt alles) tot aan de olifanten. Fijn ontspannend ritje. Dan richting rivier voor de bamboo-'raft', wat eigenlijk rustig dobberen op de rivier is, gezeten op een bamboevlot, met hier en daar een stroomversnelling. Nog een lunchke met noodles en dan moesten we alweer afscheid nemen van onze gids en groep...

In ons hotel aangekomen was t eerste werk natuurlijk een douche nemen, zaaaalig! En dan was binnendoen. Lijkt simpel maar werd ingewikkeld gemaakt door het madammeke: wassen en drogen in de zon kost 30 bht/kg, maar wie weet dat er zon genoeg gaat zijn... en wassen + droogkast is 50 bht/kg (allemaal met tekeningetjes uitgelegd, hilarisch!). We zijn voor de 50/50 gegaan, een combinatie met zon en droogkast vor 40 bht/kg, wat met een enthousiast 'good choice!' onthaald werd... we zullen straks zien wat dat geeft.

Gisterenavond onszelf getrakteerd op onze duurste maaltijd tot nu toe, bij de mexicaan, met nachos, verse guacamole, mojitos, burritos, quesadillos, goeie live muziek en alles, in fijn gezelschap van het hollands koppel, en dat voor 12 EUR de man, het leven is hier goed :-) .

1. Debby Van Nistelrooy:
    18 november 2014
    Hey daar in het verre Thailand!
    Keileuk om jullie zo op de voet te volgen:)!
    Trekking zag er keivermoeiend, avontuurlijk, prachtig uit! Alle, behalve die gegrilde larven dan, heb je die echt geproefd? Moet toch ne gigantische cultuurshock zijn! Heerlijk om op plaatsen terecht te komen, echt ondergedompeld in de natuur en cultuur aan de andere kant van de wereld! Ik ga jullie zeker blijven volgen, ben al benieuwd naar volgende verhaal, heel leuk geschreven en uiteraard voorzien van prachtige fotos, topteam!!!! Dikke kussen van ons, Debby, Carla en Sander natuurlijk!
  2. Ellen lefever:
    21 november 2014
    als ik effe wil wegdromen, surf ik altijd eens naar jouw site. het klinkt allemaal geweldig (allez ja behalve de larven :-)) en het ziet er ook geweldig uit, geniet er nog van!
  3. Ina:
    21 november 2014
    ooh, zaaaaaaaaaaaaalig.
  4. Nele:
    26 november 2014
    Klinkt als hemel op aarde. Jullie zien er heel ontspannen uit. Nog een fijne reis!