Veel tempels en een waterval

14 oktober 2014 - Luang Prabang, Laos

Eventjes de mensen die op fotos zitten te wachten zwaar ontgoochelen want ik heb nog altijd mijn fototostel niet bovengehaald.. zal aan de deelnemers moeten vragen mij zo snel mogelijk een selectie door te sturen, dan laat ik jullie meegenieten :-) . Ik moet wel zeggen dat dat best wel aangenaam is, zonder fototostel rondlopen!

Laatste verslag kwam uit vang vieng, nu zitten we in Luang Prabang, de oude hoofdstad en mooiste stad van laos.   We zijn hier 's avonds aangekomen en direct in de night market gedoken -eigenlijk maar 't eerste moment van de reis dat er echt op souvenirs kon gejaagd worden, dus iedereen gaat ervoor (behalve ik natuurlijk, anders moet ik er nog 3 maand mee lopen sleuren!). Het eetstraatje daar ziet er ook superlekker uit, ik probeer de dumplings en verse fruitshakes. Een aantal zijn nog niet echt klaar voor het eten van streetfood, dus passeren we ook nog langs 'echte' restaurants.

In Luang Prabang kan je vanalles doen: tempels bezoeken, koninklijk paleis bezoeken (bijna miserie met het leger daar omdat we hier rondlopen zonder laotiaanse gids, wat voor grooepen verboden is... ze hebben het uitendelijk zo gelaten maar was een heel spel... en ze hebben de gegevens van joker genoteerd... laat maar weten als julie een boete krijgen...), rondslenteren, shoppen, massage nemen... heel relax allemaal. Bovendien heeft ons hotel gratis fietsen ter beschikking, dus ook dat behoort tot de mogelijkheden.

Vandaag om 5u opgestaan om de zonsopgang vanop de centrale heuvel te gaan bewonderen en 2x raden ... 't was bewolkt!! Dan maar naar de bedelmonikken gaan kijken en eens langs de ochtendmarkt met oa levende padden, larven, krekels, krabben, vis en vlees... altijd leuk om op rond te lopen. We zijn om 7u30 met een paar een uur yoga gaan volgen op een terras aan de mekong. Is de eerste keer dat ik dat deed en begot ferm gezweet, zo inspannend! Maar wel plezant :-) .

Deze namiddag naar dé attractie van de omgeving, de Kuang Si waterval. Supertoeristisch, dat wel, maar ook prachtig, echt wel de moeite waard. Morgen vertrekken we richting noorden voor onze 2 trekkings, dus ik denk dat een volgend verslag pas voor in Thailand zal zijn, binnen een dikke week.

Nog even meegeven dat de groep nog altijd goed meevalt. Details ga ik niet geven, zie dat ze mijn blog vinden en zo over zichzelf moeten lezen :-) . Dus groep, moesten jullie dit lezen: ik ben blij dat jullie in mijn team zitten!!

1. Isabel:
    14 oktober 2014
    Hey Karolien,

Leuk om mee te genieten van 'betere' tijden (ben hier serieus aan het blokken voor mijn 14u les geven per week; in Leuven nooit zo zwaar geblokt als nu! Wie het onderwijs onderschat, gewoon zelf eens proberen! heb een volledige week letterlijk ZONDER stem gezeten)! Ben blij dat de groep goed meevalt! Geniet van de trekkings!

Groetjes,
    Isabel.
  2. Natalie Deschacht:
    14 oktober 2014
    Zalig om je verhalen te lezen. Ondertussen ben ik zelf stiekem aan het wegdromen. Enjoy! Groetjes
  3. Dirk Dedoncker:
    15 oktober 2014
    Allez zeg: Yoga. Heb gisteren ook een heel deuggdoende yoga-avond gehad, zo ontspannend. Nog wat blijven oefenen...

Tot binnen een weekje, Bucky...
  4. Nathalie:
    21 oktober 2014
    Ben blij om te lezen dat alles super goed verloopt. Ben wel jaloers maar dat weet jij :)
    Wij trekken ons plan maar missen u wel ;)
  5. Hilde:
    24 oktober 2014
    Hey Karolien, Ik geniet in stilte van jouw avontuur ... het zet mij serieus aan het dromen ...