Eerste kennismaking met Laos (en met de groep)

7 oktober 2014 - Champasak, Laos

Zo lang naar afgeteld en ineens is het dan zover en doet het toch een beetje raar om tegen iedereen 'tot volgend jaar' te zeggen... maar eens vertrokken is de reismood volledig aanwezig :-) . De groep was ruim op tijd op de luchthaven, rustige vlucht van 11u gehad. Klein stressmomentje bij 't overstappen omdat we langs immigratie, bagage afhaal, incheck en security moesten in 2u (en met 10 man) maar dat was nergens voor nodig want ging supervlot .

Verder was de eerste dag vooral rijden: van de luchthaven naar pakse (zuid laos) via de grenscontrole, eerste aziatische noodles gegeten en dan door naar een mini dorpje 'ban pha pho'. De weg ernaartoe was meer dan hobbelig (voor diegenen die zich mijn costa rica reis herinneren : leek een beetje op de weg naar rara avis :-) ). Het guesthouse was een beetje een gok, nog niet eerder door joker genomen en we gaan het ook niet aanraden wegens te basic, zelfs voor joker! Ineens een goeie onderdompeling natuurlijk.

Daar waren we voor de olifantensafari, inclusief wasbeurt :-) . Wij hadden een beetje malchance: 10 minuten weg en 't begint daar te stortregenen... en van een olifant stap je niet zomaar af, dus geen andere keuze dan zeiknat te worden, maar nadien natuurlijk weer even snel droog.

Van ban pha pho per bootje dan naar don daeng, een eilandje in de mekong. Super idyllisch gelegen en we verbleven er bij mensen thuis, ideaal dus voor de couleur locale! Onze avond daar hebben we doorgebracht met pintjes op het strand onder een bijna volle maan. Deze voormiddag een stevige wandeling rond het eiland gemaakt en daarnet een namiddagje plonsen en spelen in en aan de mekong! Fijn zandstrand maar om echt te zwemmen was de stroming toch net iets te sterk...

Nu zitten we in champasak, in het guesthouse van 'the smiling boeddha' (bijnaam van de meneer omdat hij altijd lacht, kunnen we bevestigen). Morgen bezoeken we hier een tempel en dan nemen we de nachtbus naar vientiane.

Nog even meegeven dat ik nog geen enkele foto genomen heb,dus voor beeldmateriaal zullen jullie nog wat geduld moeten hebben. De groep is (tot nu toe :-) ) heel fijn, veel ambiance en al veel gelachen. Duimen dat dat zo blijft!

1. Isabel:
    7 oktober 2014
    Hey Karolien,

Je weet wat ze zeggen: goed begonnen...
    Geniet er met volle teugen van!

XXX, Isabel.
  2. Els:
    7 oktober 2014
    Hey, veel plezier daar.
    Ik volg je op de voet, ale, via hier :o)
    groetjes Els
  3. Ingrid:
    9 oktober 2014
    Enjoy!
  4. Dominique:
    29 oktober 2014
    hey karolien,

jaja die weg van de rara avis herinner ik mij zeker!! dus kan het mij wel voorstellen :-)
    veel plezier nog verder op de reis in thailand en omstreken!
    Dominique