Mooie liedjes...

18 januari 2015 - Bangkok, Thailand

Ook aan mooie liedjes komt een eind. Maar je hoort ons niet klagen want het is een superreis geworden. Authentiek Laos met een fijne joker-groep. Prachtig noord-Thailand met een leuke trekking en geweldige fietstocht. Verrassend Vietnam met schitterende natuur en fotogeniek brommervolk. Sympathiek Cambodja met indrukwekkende tempels. Superreis dus, zeker voor herhaling vatbaar :-)

En dan nu het laatste verslag... Onze laatste (uitbol)week hier hebben we doorgebracht in Bangkok en om daar te geraken hebben we in Siem Reap de bus genomen. Aan de grens moest iedereen eruit, alle bagage op de rug (en onze rugzak weegt ondertussen al behoorlijk zwaar!), stempel om Cambodja te verlaten, wandelen naar de Thaise grens, immigratiedocument invullen en hopla, we zijn weer toegelaten in Thailand.

Ons vertrouwde hotel zat vol, maar we hebben in dezelfde backpackersbuurt iets anders met zwembad en ontbijtbuffet genomen. Zwembad hebben we goed gebruikt trouwens :-) . Verder hebben we hier onze laatste shoppings gedaan, sapjes en cocktails gedronken en nog vollen bak thais gegeten. Er stond ook nog 1 culturele uitstap op ons programma, namelijk Ayuttayah, oude thaise hoofdstad, met zeer mooie tempels.

Het is heel fijn om hier terug te zijn, maar we merken een gigantisch verschil tegenover vorige keer, 2,5 maand geleden, toen het nog bijna dagelijks eens regende en het nog geen hoogseizoen was... Nu loopt er een pak meer volk, lijken de thai minder vriendelijk (kan ook liggen aan 't feit dat wij uit Cambodja komen waar ze echt wel supervriendelijk waren), zijn de souvenirs duurder en loopt er meer raar volk (toeristen weliswaar) op straat. Pluspunt is dat het weer perfect is: knalblauwe lucht en 's nachts voldoende afkoeling.

Morgen hebben we nog de hele dag om onze activiteiten van deze week (zwembad, eten, drinken, lezen) verder te zetten en 's avonds stappen we op het vliegtuig richting België. Jammer dat het voorbij is maar we kijken er al naar uit om jullie allemaal terug te zien! U was een fijn publiek :-)

1. Els De Vriendt:
    18 januari 2015
    Het was fijn om alle verhalen te lezen. Maar ik hoor ze uiteraard ook graag nog eens live! Met de nodige foto's... Hopelijk genieten jullie nog van de resterende dagen en hebben jullie een vlotte terugreis!
  2. Cindy:
    18 januari 2015
    Het waren toch wel heeeeeeel mooie liedjes zo te lezen en te zien!
    Ik kijk er al naar uit om eens goe bij te babbelen!!
    Tot snel!!
  3. Iris en joris:
    20 januari 2015
    We wachten op jou :-) ... Maar geniet nog even...